You met me at a very strange time in my life

i går kväll kedjade jag fast min familj i soffan. det ordnades popcorn och kaffe. sedan satte jag igång dvd:n, och satte i en film.
en stor grön smiley fyller tv-skärmen. tyler durdens hånskratt fyller vardagsrummet i souroundljud,
det blir svart och tyst.
och helt plötsligt dyker en rosa tvål upp i bild,
filmmenyn visas.
soundtrack.
and play.
Jag tvingade mamma, pappa och linn att kolla på Fight Club igår.
De älskade den.
I told you so.
Nu ska mamma till och med låna boken av mig.

det mesta i fc ''är det bästa i filmhistorien''
slutscenen till exempel.
gud, så jag älskar slutet! ibland gråter jag till och med lite.
väldigt annorlunda om man jämför med boken, men så satikens mycket bättre.
och lyckas man göra en film på en bok, och göra slutet bättre än i boken, då har man lyckats med något.
se och njut:


jag vill bara skrika.

Kommentarer
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

tack så hemskt mycket gumman för de fina orden! blev jätteglad!

många kramar från mig till dig!

2009-03-09 @ 15:05:11
URL: http://pyttis.blogg.se/
Postat av: Ullis

Tycker du inte ens att du är litelite störande att brad pitt är med?

2009-03-09 @ 15:07:29
URL: http://mjukvara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0