This is your fucked-up country, it's your responsibility

3/3 15:03:
Varför är jag så trött hela tiden?

Det vill inte gå över.

I natt sov jag nog i tio timmar säkert, men vaknar lika trött.

Vi har fritt val i idrotten nu, jag valde att gå en halvmil.

Tänkte, kanske blir jag piggare.

Visst funkade det men när jag kom in i den svettiga gympasalen igen rusade febern upp i hjärnan och ner i fötterna i ultrafart flera gånger om.

Jag ville bara hem och sova.

Självklart satt där ingen i receptionen, så jag får 7 timmars ogiltlig frånvaro idag.


När jag kom hem slängde jag mig i soffan, kollade färdigt på Babel som jag spelade in i söndags. Tur för filmmarkarn' Alejandro González att jag gillar Pittan och Blanchett, annars hade den rullen inte gått vägen.

Ett misslyckat försök till en tarantino/moodysson-film, någon?
Då är Babel något för dig.
Men den var väl bra då, ingen storfilm direkt. Bra tidsfördriv.

pitt 
pitt 
babel 
babel 
pitt 
blanchettpitt 
blanchett 
babel 
babel 
blanchett


idag, nu:
har köpt järntabletter som jag ska börja förbruka. två gånger om dagen.
är det inte järnbrist är blodsockernivån för låg.
jag måste lära mig äta bättre, helt enkelt.
''börja träna!'' säger alla hälsocoachers. Men det ska jag säga dig, att man blir ännu tröttare av att träna.
Men jag ska, måttligt.
Nu när våren är här kan man lika gärna utnyttja det fina vädret och den friska luften.
På tal om träning kom jag och tänka på en kylskåpsmagnet på min farmors kylskåp; "jag motionerar inte för att bli yngre, utan för att bli äldre."

Kommentarer
Postat av: Emma

Jag är med trött hela tiden, har 4 timmars ogiltlig frånvaro idag plus att skolan har ringt mig på mobilen 4 gånger medans jag sov. Helt sjukt.

2009-03-04 @ 19:35:25
URL: http://cherryninja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0