MÅL 2009

Mål att nå året 2009
(mål, inte nyårslöften. mål!)
 
- sluta fräsa till som en arg jävla misse åt folk som säger onödiga saker utan anledning. ska behärska mig och räkna till 10 i stället.
- bry mig mer. om allt.
- satsa på mvg i de ämnen som jag vet att jag kan.
- knåpa ihop någon smart tanke till projektarbetet till trean.
- bli hälsosam. (HA-HA-HA)
- motionera mera (HA-HA-HA)
- vara snällare mot pappa och linn.
- sluta åka snålskjuss på andra. folk märker.
- sluta köpa så mycket skit. Jag ska bokföra varenda liten sketen krona jag så ens hittar på konsums parkering. med datum och hela baletten. lägga undan minst 150 spänn varje månad.
- alltid betala tillbaka lån så fort jag får pengar. Kompisarna i första hand. Pappa och mamma har väl för fan stålar så det räcker?
- leta skolor o.s.v som jag kan tänka mig att läsa vidare hos.
- tänka ut vafan jag ska bli när jag blir stor. och vad som krävs för att bli det.
- plugga en timme varje dag efter skolan (lycka till)
- byta ut kaffe mot te (villintevillintevillintevillinteeeeeeeee)
- sluta feströka
- ta det lungt på fester. (lycka till igen)
- träffa människor som till exemper andrea oftare.
- alltid ha pengar för att ha råd med ovanstående
- köpa födelsedagspresenter och julklappar I TID. (det gjorde jag i år. i alla fall när det gäller julklapparna. men självklart så är det ju ingen annan som var lika smart som jag, så det spelar ju ändå ingen roll.)
- inte lägga lika mycket pengar på julklapparna. (nära 700 spänn i år. OCH de var köpta i tid. jag vill se glada miner när ni öppnar dem, juppä, saww och kråwka! dock gick väl deras på 350 men ändå.)
- sluta köpa veckotidningar. eller bestämma mig för en och köp prenumeration.
- se mer film.
- läsa ut alla 47 Sagan om isfolket. (har 30 sidor kvar av femman just nu)
- köpa resten av Häxmästaren. även läsa alla dem.
- skriva mer. i fall jag skulle vilja bli journalist som jag så flitigt tjatat om i alla år. men jag orkar inte pluggaaaaaaaa så länge och sedan bara bli en tråkig reporter i lokaltidningen. jag vill bli linda skugge.
- bli i klass med linda skugge.
- inte bli femenistkärring.
- inte heller moderat.
- ta för mig mer av livet.
- sätta mig själv i första rummet.
- men fortfarande tänka på andra.
- bli mer rättvis mot mig själv och mina medmänniskor.
- ringa till någon FÖRST och bestämma lekdag.
- bli av med min telefonfobi.
- spendera mer tid med juppä och saww.
- spendera mer tid med kråwka.
- bli en bättre hundägare.
- inte kasta skräp i naturen.
- inte bli ett naturfreak.
- sluta ta åt mig av all skit som folk öser över en, om än mer eller mindre omedvetet.
- inte ösa skit över folk.
- ta hand om de jag tycker om.
- fota mer.
- spara pengar till ny, fin kamera så jag finner nöje i ovanstående.
- teckna och måla mera.
- bli känd.

men, man ska ju inte sätta för stor press på sig själv så jag tror jag skiter i alltihop.

Kommentarer
Postat av: Ullis

Det var en förskräckligt jobbig lista!

Det kryper kalla kårar längs min ryggrad, jag har frossa och kallsvettas. Hemsk lista!

Om jag lyckas med en av bedrifterna befriar jag mig själv resten av livet från nyårslöften, för det skulle vara en sådan bragd att den skulle räcka livet ut. Pressa inte dig själv för hårt lilla människa!

Nöj dig med att inte kasta skräp i naturen (Fy Sanne!), det är ett utomordentligt löfte!

2009-01-02 @ 01:48:35
URL: http://mjukvara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0