a hard rain's a-gonna fall

bob

Innan jag går och lägger mig och somnar om natten, har jag en ritual som jag måste genomföra.
det är nästan som ett tvångsbeteende. Jag kallar denna ritual för ''god natt-ritualen'',
Jag menar, hur sjukt är inte det?
Det hela börjar med att jag tar ut smutstvätt och lägger i tvättkorgen, kanske städar jag upp lite saker från golvet också. Sedan släcker jag alla små lampor och ljus som ska släckas. Jag stänger av dator och stereo. Lägger ner skolböcker och annat i en väska. Tar fram kläder att ha på mig nästa dag.
Sedan unbädd jag the säng och efter det går jag och borstar tänderna.
Kommer in i sovrummet igen, tar ut eventuell disk och annat som egentligen inte ska vara där inne. Sedan tar jag på mig kläder att sova i. Först efter jag gjort allt detta, kan jag i alla fall gå och lägga mig. Men sen måste jag läsa minst två kapitel i nån bok. När jag börjar somna, lägger jag ifrån mig boken och lyssnar på musik i en timme.
SEN kan jag somna lungt.
det går inte sova annars. ifall jag har glömt att till exempel ta ut smutstvätten känner jag mig smutsig och äcklig, och kan inte ligga kvar lugnt utan jag måste verkligen upp och slänga ner dom i tvättkorgen.
Antar att jag fått detta beteende av pappa och farmor.
exempel #1: när pappa kommer hem från eftermiddagsskiftet måste han vika ihop alla filtarna i soffan, städa undan på soffbordet, och sedan ställa bordsbenen precis kant i kant med mattans rutor.
exempel #2: farmor kan inte somna om hon kommer på att det står en odiskad kaffemugg på diskbänken, och hon blir supernervös om hon tror hon har glömt låsa ytterdörren.

one obsessed family, I say.

Det är ju tämligen hemskt så trött man (läs jag) var i morse. Tror till och med jag hade feber där ett tag.
för jag svettades och frös och kände mig nedtryckt av en större..sten.
whatever, det är snart helg.
keep up your positive side!
dessutom så är det grammis ikväll. Ska bli grymt kul och spännande.
hoppas på att mando vinner något, får förhoppningsvis se dem igen i sommar, dessutom så har jag fått för mig att de släpper nytt nu i vår?
för mig så är mando diao lika med vår. den där speciella doften utomhus och mando diao. det är vår, och har alltid varit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0