sweet expectations

Filmer jag ser fram emot år 2009:


-Public Enemies med Johnny Depp och Christian Bale. Amerikanska gangsters på 30-talet.
-Amelia, som handlar om den amerikanska piloten Amelia Earhart som försvann under en flygning över Stilla Havet 1937 i ett försök att flyga världen runt. En sanningsbaserad story, alltså. Hillary Swank spelar rollen som Amelia. Två andra stora skådisar som är med är Richard Gere och Ewan McGregor.
- Harry Potter och Halvblodsprinsen. Äventyren fortsätter. finns det något mer att säga egentligen?
- Angels and Demons (änglar och demoner) fortsättningen på filmatiseringen av Da Vincikoden. Tom Hanks i huvudrollen.
- Inglourious basterds. Rollista: Brad Pitt,, Samuel L Jackson. Räcker det? Om inte, ännu en andra världskrigetfilm. Så om du blev besviken på Tompan i Valkyria, kanske du gillar denna bättre.
- The Informant. Matt Damon är lönnfet, har en permanent bad hair day, och glasögon. Ser lite ut som Johan Glans faktiskt.
- Surrogates. Ännu en Bruce Willis-action. Denna i en futuristisk värld. Det är robotar och människor är isolerade. Kan bli hur bra som helst. Vi får helt enkelt lita på Mr. Willis. Han är ju i alla fall mästare i ameriansk action.
- Saw 6. Det bara fortsätter och fortsätter och fortsätter. Det är lika bra att fortsätta se Saw också, för det kommer till att bli kultfilmer om några år. Trust me.
- Sherlock Holmes.  Med namn som Robert Downey JR, Rachel McAdams och Jude Law kan inget gå fel, eller?

Jag har visserligen aldrig gillat McAdams så hemskt mycket, då hon blev för mycket i Hot Chick med Rob Schneider, men hon får en chans till. Och en film till om Mr. Holmes har väl inget dött av.

Watson spelas av Law, Holmes av Downet JR.

-Leaves of Grass. Kanske är det så att den redan är en favorit hos mig, även om jag inte sett den än. Edward Norton är ju med! Mycket mer än så kan jag inte om filmen om jag ska vara ärlig.

-Little Ashes. Fastnade för titeln direkt när jag hörde den. Den handlar om  konstnären Salvador Dalí, producenten och skådespelaren Luis Bunuel och författaren Frederíco García Lorca.

Taglinen för filmen är "Love. Art. Betrayal." bara det låter ju otroligt vackert.

Robert Pattison spelar Salvador Dalí.

-Men who stare at goats. En reporter i Irak kan ha möjligheten till den bästa storyn i sitt liv när han möter Lyn Cassady (George Clooney) som säger sig vara en före detta medlem i en enhet som använder sig av paranormala krafter i sina uppdrag, "The U.S Army's First Earth Battalion". En komedi med George Clooney,  Ewan McGregor och Kevin Spacey.

-Whatever Works. Woody Allen har hittat sig ännu en blond ung skönhet i Evan Rachel Wood (senast var det ju Scarlett Johanson i Vicky Cristina Barcelona) Har inte hittat någon handling till filmen någonstans. Men det faktum att Allen är regissör och Wood har huvudrollen är reason enough to see it.

-The Code. Ryska maffian, veteraner, tjuvar och banditer, Morgan Freeman och Antonio Banderas. Action, Brott.

Mumma!

-Julie & Julia. Ett biografiskt drama med två Oscarsnominerade damer i huvudrollerna, Meryl Streep och Amy Adams. Filmen följer Julia Childs memoarer "My life in France"

Meryl Streep som Julia Child och Adams som Julie Powell

-Wendy & Lucy. Det är fint när det är namn i en filmtitel. Om Julie and Julia är bra, är denna säkerligen det också. Michelle Williams i huvudrollen som Wendy.

-Coraline. En animerad drama/fantasy/äventyr/familjefilm. Stands out from the crowd eftersom karaktärerna är gjorda i lera. Underbara lilla Dakota Fanning gör rösten till Coraline, Teri Hatcher är mamman.

Detta kommer nog bli den enda animerade långfilm jag tänker betala för att se.


Nästa år igen väntas Ännu en Depp-film; Alice in Wonderland med Tim Burton som regissör (nähä)
och tredje filmen om Narnia.


Kommentarer
Postat av: Emma

Åh Alice in Wonderland, jag längtar

2009-02-23 @ 20:37:20
URL: http://cherryninja.blogg.se/
Postat av: sanne

Emma: det kan jag tro! du+burton+depp=mer eller mindre sant!

jag längtar också, burton och depp brukar inte misslyckas. jag gillade till och med calle och chokladfabriken, även om jag är lite emot filmer som är ''lite mer för barn'' eller rättare sagt, jag tycker de brukar vara tråkiga. haha (:

2009-02-23 @ 21:09:02
URL: http://nocebo.blogg.se/
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

haha jag skrattade högt åt din kommentar om cyrus klänning...haha =)



hoppas du har en bra kväll! kram

2009-02-23 @ 21:39:14
URL: http://pyttis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0