life update

Det har blivit mycket Oscars och film nu i några inlägg, så jag tänkte att det kanske är dags för en sväng om i det personliga igen. Lite om mig de senaste dagarna.


Jag har funderat på att skriva en bok, eller, om min lathet får bestämma, ett häfte. Eller varför inte ett blad á la Maxireklamen?

Nej, för att vara seriös nu:

Jag vill bara börja skriva någon gång.

Orkar inte sitta och vänta på högre utbildning och jobb.

I boken skulle det i alla fall stå lite allt möjligt.

Dikter, noveller, kärleksförklaringar och kryptiska meddelanden.

Lite som en dagbok, fast finare, och för alla.

ett litet konststycke helt enkelt. Ingen dassbok.

På tal om böcker, tror jag har bestämt mig för vad jag ska göra för projektarbete till hösten/våren! Jag vill nämligen göra en fotobok, med enbart svartvita foton.

Hade tänkt mig ca 150 sidor, och det borde bli 300 bilder.

Har börjat redan nu. Inte så att jag går runt bara för att fota till boken, utan mer slumpvist. Råker jag få en snygg bild någon gång, kanske jag använder den.

De flesta bilder kommer nog tas i sommar ändå.

Hoppas jag på.

Hur fan ska jag lyckas plåta 300 olika, spännande och totally gorgeuos bilder, och organisera dem, sortera dem och lägga min själ i dem, på ett år?

Jag ska dessutom hitta ett förlag som vill trycka skiten!

Önska mig lycka till. Det är i alla fall något jag har lust att göra. En början är alltid bra.

I kväll fortsätter den nya säsongen av House. Den med lite choklad på du!
För stunden sitter jag och filar på en liten berättelse om första världskriget. det kan ju tyckas kul.
men det är det inte.

ha en trevlig kväll folks!


Kommentarer
Postat av: Emma

how about now sweet?

2009-02-24 @ 21:25:08
URL: http://cherryninja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0