million dollar bash

dylan
dylan
dylan
dylan
dylan
dylan
dylan
dylan

dylan
dylan
dylan
dylan
dylansuzue
dylan
dylan
dylan
dylan

Mer tidiga Dylan åt folket.
Gustaf Norén sa en så satikens bra sak i en intervju i nya numret av SOLO;
Jag vill inte hålla på för länge, absolut inte. Popmusik är en konstform gjord av unga för unga. Ju äldre Bob Dylan blir desto längre förskjuts ju gränsen men han är bara en skugga av vad han varit. Jag såg honom live och fattade ingenting. Ett äldre par framför mig reste sig upp och sa "Det här kallar jag rock 'n' roll!" och de hade sett samma konsert  som jag. Den Bob Dylan jag lyssnar på är 20 år och jag förstår mig inte på 70-åringen som berättar om sina liveskapader. Jag vill tala till någon som det går att ändra på, någon vars liv inte är skrivet.

dylan

Kommentarer
Postat av: J

Oh, jag vet inte hur jag hamnade här men det där Gustaf Norén-citatet sätter nog ord på vad jag har känt sedan jag för första gången hörde Dylans version av Man of Constant Sorrow för många år sedan. Ville bara säga det. Det här är en magnifik blogg också, kan jag tillägga.

2010-12-19 @ 19:33:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0