by protecting my heart truly, I got lost in the sounds I hear in my mind. All these voices I hear in my mind, all these words I hear in my mind all this music

Jag hatar att ha idétorka. Skrivkramp, helt urblåst och vänd ut och in.

Jag blir så lätt inspirerad, men att sedan omvandla inspirationen till en idé som blir en text, en målning, ett fotografi ett vad som helst, är svårt.

Det och det faktum att jag har otroligt lätt för att bli uttråkad gör att mitt liv måste fyllas på med nya intryck, känslor, platser och människor. Har man tur kan man hamna i ett mentalt flow, då precis allting är perfekt, då allting flyter, i rätt riktning.

Saken är bara den, att man oftast inte uppmärksammar dessa underbara tider förrän det är för sent, när allting börjar bli trögflutet och segt.

Du blir trött, dåsig, uttråkad. Less.

Turligt nog händer detta inte så himla ofta under vårmånaderna, kanske är det därför de flesta mår bäst, just nu.

Jag är en av dem.

Ljuset, färgerna, dofterna, platserna och människorna.

Böckerna, filmerna, händelserna.

Det är det jag lever för i några månader nu.

bergkvara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0