what did you hear, my darling young one?

varför ska allting börja skita sig just nu?
Jag har kapacitet, jag är bra på det mesta när jag väl försöker. Men jag orkar bara inte.
Det är just det lilla ordet måste som jag inte klarar av. Man är ämnad att leva efter ett schema, man måste planera precis allting för att det ska fungera. Måste måste måste.
jag måste lära mig att prioitera det jag vill lägga ner tid på, annars kommer det inte funka, säger de.
men inget är särskilt latjo när man måste.
inte blir det bättre för att hela livet är ett stort jävla måste, som måste genomföras.
man ska leva och må bra. man måste må bra.
måste känns inte som ett ord längre.


And what did you hear, my blue-eyed son?
And what did you hear, my darling young one?
I heard the sound of a thunder, it roared out a warnin',
Heard the roar of a wave that could drown the whole world,
Heard one hundred drummers whose hands were a-blazin',
Heard ten thousand whisperin' and nobody listenin',
Heard one person starve, I heard many people laughin',
Heard the song of a poet who died in the gutter,
Heard the sound of a clown who cried in the alley,
And it's a hard, and it's a hard, it's a hard, it's a hard,
And it's a hard rain's a-gonna fall.


Ibland känns det som om man ber till gudar som inte finns.
I lördags kände jag vad lycka var. Sista spritruset innan jag åkte hem till min kalla säng igen.
Dansade med lisa till joy divisions transmission. jag levde verkligen just då.
kanske är det så, att det är meningen att man ska leva livet berusad och tokig?

Come gather 'round people, wherever you roam
And admit that the waters around you have grown
And accept it that soon you'll be drenched to the bone.


ännu denna eftermiddag tänka jag spendera i ett rum med mina kuddar, min monroe-mugg och högpresterande stereo som spottar ur sig de mest underbara toner.
jag tänker knalla ner till konsum och köpa lite tidningar. jag tänker teckna lite.
sedan tänker jag läsa lite bra böcker.
sen ska jag sova.
jag tänker fan inte punkta upp massa saker som jag måste göra.
jag tänker fan inte skriva om heliga birgitta idag.
jag ska sitta. här.

Heard ten thousand whisperin' and nobody listenin',
Heard the song of a poet who died in the gutter,
And it's a hard rain's a-gonna fall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0