17 oktober

jag har hunnit med följande saker idag:
- fått runt 7 timmars, frisk och naturlig sömn.
- ätit en nyttig och STOR frukost for once.
- gått den långa lunchrundan med hunden. (stötte på en hemskt stor schäfer och en man i rullstol. kan ju påpeka att jag nog blev räddare än snoopy. I mean, den där gubben försökte ju hålla i hundsatan. men om den skulle få för sig att hoppa på oss, skulle väl gubbjävlen vält omkull? tänk er själva, 100 kilos gubbe i rullstol vs 70 kilos stark arg och aggressiv schäfer i sina bästa år. Men vi klarades helskinnade. Gubben slängde ur sig ett vänligt hej till mig och en nick till min hund, samtidigt som han påpekade för sin egen hund hur dum i skallen han var och hur fegt det va att skälla åt en 10 gånger mindre själ än han själv.)
- NÄSTAN gjort färdigt hela karusellen med Heliga Birgitta. håller just nu på att renskriva in det i Word.

och klockan är bara 11:48.
det är nästan så att jag är stolt över mig själv.
i morgon traskar jag bort till ämm för födelsedagsmys i hennes föräldrars boning.
och nästa helg blir det röj som satan i hennes egen.
mysigt värre!

och på tal om mys, gårdagens slut spenderades med bästaste ullis.
vi tampades med master of movies (sällskapsspel) i ca tre timmar.
det var sannerligen svårt som fan. när man väl svarade rätt på en fråga kändes det som om det var 2 september 1945 all over again. men många fina uppenbarleser upplevdes i allåsikternas djungel som det alltid gör när man är med den kvinnan. Ytterst roligt och underhållande.
många upplivande diskussioner om filip och fredriks påhitt blev det ju också som vanligt.
måste nog spotta ur mig att ullis är bland de bästa jag vet at the moment.
nocebo & ullis pretty old image of nocebo & ull.

nu spelas wonderwall på radion och jag ska dansa lite innan jag fortsätter göra klart Birgitta-repotaget.



11:53
by the way så såg jag Help (en av alla tusen beatles-filmer) med lillasyster för någon dag sedan.
jag har alltid känt mig väldigt ung och oallmänbildad i sådana tillfällen, inte minst när man pratar om 60talet osv med mina föräldrar. men då jävlar, när jag såg Help med lillsyrran, kände jag mig smartare än vad jag gjort på länge! wünderbart!
hon frågade hela tiden vem som var vem. och ifall paul mccartney var släkt med någon jesse mccartney!?!?
jag menar, hur smart känner man sig inte då? (här skulle det passa bra med en smiley)
fast å andra sidan så har jag inte en aning om vem jesse mccartney är.
då är frågan, vad är bäst?
veta vem paul mccartney är, eller ha helt oviktiga kunskaper om jesse mccartney?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0