when your highs are lows, joyride.

Mitt 2008... är det klyshigt att säga att det gått jävligt fort?
men det har faktiskt det. på något sätt. men det har ju också hänt en massa saker.
jag är inte så bra på såna här snygga inledningstexter, så jag tycker vi kör igång nu.

Årets Höjdpunkt:
Hultsfredsfestivalen!
kan med all säkerhet säga att den 13 juni var den bästa dagen på hela året därför att;
- the hives
- timo räisänen
- säkert!
- black lips
- HIM
- och så träffade jag angie baby för första gången.

angie & nocebo
timo
emma i ett armytältdude from suomi
before they went on stage



Årets förlust:
Vila i frid, Heath ledger.
fanns det någonsin någon bättre än du? skulle inte tro det.
Candy kommer alltid vara en av mina favoritfilmer. Och även om mainstreamvågen sköljde över the dark knight och förstörde det mesta som var vackert i den filmen, så tycker jag som så många andra; vilken talang, vilken passion, vilken känsla.
Heath kommer vara någon vi kommer berätta för våra barnbarn om, tro mig.

ledger


Årets uppesittarkväll:
Det behövs egentligen ingen motivering här. Utan jag säger bara rätt och slätt; Valvakan med fredrik och filip.
det var ju NÄSTAN så man inte somnade, något som svt och alla de andra skitkanalerna aldrig lyckats med! (nu blev det en liten motivering i alla fall) Heil Obama!
ff


Årets man:
det stod mellan denne man och Barack Obama. men för att inte vara tråkig så blir det inte Obama faktiskt, utan Gustav III.
hela ES07 på knut hahns gymnasium förstår.

gurra


Årets kvinna:
Jag älskar Carolina Gynning, och i år har hon gjort sig förtjänt av att bli årets kvinna. Egentligen som alla andra år.
hon började på sin andra bok, som kommer i början av nästa år om jag fått för mig rätt. Denna hyperaktiva och ständigt tjoande glada skånskan har ett plats i allas våra hjärtan, varken vi vill det eller inte.
Hennes blogg har blivit som en dagsrutin för mig och hon gör sannerligen varje dag till julafton när hon uppdaterat den.
Antingen hatar du eller så älskar du gynning. Vilket som så har man alltid något att prata om när hon har varit i farten.
you go girl!
gynning
I swear to tell the truth and other stories    <-länk till bloggen faktiskt!



Årets fest:
klassfesten hos anna, även om slutet blev mindre lyckat.
men allt ordnade sig till slut och dagen efter så mindes jag att jag hade haft kul i alla fall!

fiesta


Årets pose:

lisas partypose slår alla, i alla kategorier!


lisa



Årets vardagshjältar:
Utan tvekan Ullis & Andrea, utan dem skulle 2008 inte alls blivit lika kul.
och våran snygga bil(tåg?)  i kristianstad säger ju det mesta!
hoppas bara vi har chans att ses lite oftare nu under 2009.
meow


Årets film:

ännu en tuff match mellan två. Narnia - prince caspian, eller Batman - the dark knight?

Med alla påverkningar Narnia har gett mig under året i åtanke (narnialyktan i tivoliparken i kstad, lampan uppe på munktrappan jag råkade fota i ettan, som nu blivit känd som narnialampan osv) så måste jag nog säga.. Narnia! Och föresten så tycker jag att christian bale är otroligt töntig som batman. Inte ens ledgers insatser kunde få upp filmsatan på första plats. Dessutom så kommer jag alltid ha ett gott öga åt skandar keynes. I'm in love with king edmund the just you know!

narnia



Årets band:
ett, två, tre, The killers!
de gav inte bara ut den underbaraste skivan som någonsin släppts i år, utan ett oförglömligt framträdande med låten Human på mtv:s EMA. Jösses så bra de är.

killers


Årets tomte:
Anton tofft. kommentarer överflödiga. Slår liksom anders bagge med hästlängder!

anton


Årets sötaste:
Snoopy. Skaffade honom i våras och har haft ett helvete sen dess.
bortskämda jävla byracka.
men söt är du. det är ingen bra kombination.

schnoop


Årets sommarminnen:
-Tosia bonnadan i ronneby. I was to drunk for marknad, sen kom älskade Andrea hit och vi sov i tält. mysig och rolig helg!
nocebo & saww

- Alla kvällar med ämm. vi kom varandra närmre i sommar. mycket bra film såg vi och många onödiga cigaretter smygrökte vi.
ämm & nocebo

- Alla dessa tågresor! alltid med olika människor, dock alltid lika delighta.
mest bar det väl av till kristianstad såklart. sveriges mysigaste.
öresundståg

- picknicken med josse och ämm. så himla mysig och jag önskar göra det igen.

josse & ämm

- självklart så måste ju alla besök på ängen med juppä och saww(ibland med fler) in på den här listan. 
tråkigt nog har det inte blivit så mycket äng det här året. skärpning tjejer!
så fort snön gått bort nästa år så har vi picknick där, hur många minusgrader det än må vara. I love the äng!
ängen/kullarna

- Grillkväll hos anton och saww.
trevligt sällskap och god mat, mer kan man inte önska.
grillmästarna

- övernattningen på aspanlägret med ES07-06 i början av höstterminen.
inte mycket sömn för att vara övernattning dock. bada fötterna och sitta uppe på rummen och snacka skit och äta godis på dagen, röka vattenpipa och grilla korv och snacka skit på natten. (och hänga upp skorna till de som sov i flaggstången. hoho)

aspan



Det var det det.
snart är jag inne på mitt artonde år. Och året börjar bra!
Backyard babies på ron i februari, och hur många artonårskalas som helst!
dessutom så är det snart sommarlov igen.

vad har varit era highs and lows i år?

Kommentarer
Postat av: Emma

Snackaru nästa år blire mer smygcigg, liggande på golvet och sjunga mando diao och maaaassa mer <33

2008-12-30 @ 15:53:21
URL: http://cherryninja.blogg.se/
Postat av: Ullis

Okey, nu påbörjar jag en omfattande kommentar.

Angående Heath Ledger: SHUT IT! Han dog, okey, många människor dör!

Shapespear, Voltaire, Lincoln, dom är döda allihopa och ingen fan sörjer dem i samma bredd som Herr Ledger.

Är det inte lite större, att revolutionera såväl teatern som litterauren, eller avskaffa slaveriet (eller vad fan Lincoln snubben gjorde) än att fjanta runt i clown make på en filmduk?

(Ursäkta mina negativa ord, men de är sagda med största vänlighet även om inte det framgår. Meningsskiljaktigheter är uppfriskande, intesant?)

Angående valvakan, starkt gjort av dig att hålla sig vaken! En eloge till Fröken Uvelind!

Angående årets man, ja killen i vit peruk förtjänade det fan så mycket mer än Obama. Han har ju faktiskt inte gjort något ännu. Jag menar lyckades ta sig till makten, det gjorde ju Hitler också.

Årets kvinna: Hon har inte en plats i mitt hjärta. Har aldrig haft kommer aldrig att få.

Jag är helt okey med folk som blir kända för att har gjort absolutely nothing (kom inte dragandes med de där jävla böckerna, de är precis lika innehållsrika som nalle puhs hjärna.)

Som sagt får folk gärna bli famous fast de inte lyft ett finger, men måttligt! Man behöver ju inte hylla dem som om de vore nån jävla heath ledger, hmpf.

Årets vardagshjältar: NEMEN TACKAR! Jag tar åt mig den delade äran! Och det var värst vad bilden blev bra efter lite ändring från din sida, vajjert!

Årets film: Vadå Christian Bale töntig!? Visst, han hade kunnat skippa machorösten som bara råkar komma fram när han drar på sig sin svarta gummidräkt, men annars är han tamejfan inte töntig! Icke!

Narnia har jag inget emot, alla filmer baserade på böcker suger, men jag gillar dvärgar. Och det fanns dvärgar i Narnia.

Årets band: Inget fel på killers! Lite utjatade men vad fan är inte det nuförtiden?



Sen har jag faktiskt inget mer att säga, mer än att be om ursäkt för alla svordomar i texten ovan.

2008-12-30 @ 16:09:08
URL: http://mjukvara.blogg.se/
Postat av: nocebo

Ullis: haha tack ullis, det är alltid lika uppfriskande med dina åsikter, och jag stödjer nästan allt du öste ur dig till 100%

(du vet att jag är väldigt tvåsidig av mig)

men jo, bale är en töntig batman.

och nej, gynnings böcker är väl inget att sätta upp på pedistal direkt men de är roliga som satiken och ibland grät jag en liten skvätt när jag läste ego girl (glädjetårar mest då)

och med de där alla döda gubbarna håller jag med, men de dog för längesen. ledger dog för 12 månader sedan, jag har inte riktigt kommit över ''chocken'' som jag faktiskt upplevde när jag fick höra om hans död.

jag saknar dig ullis!

2008-12-30 @ 17:45:36
Postat av: Ullis

Jaså det var 12 månader sedan, tänker man efter lite nogrannare kan man dra slutsatsen att det är ett år. Nu skapas det ett litet klotterplank på din blogg, men det är väl trevligt!

Så är Gynning böckerna roliga på det sättet hon själv vill att dom ska vara, eller är dom roliga som i skadeglädje?



Självklart besvarar jag dina känslor min vän!

2008-12-30 @ 19:04:49
URL: http://mjukvara.blogg.se/
Postat av: nocebo

Ullis:

haha mja det var väl rätt så synd om henne när hon var nere i italien och letade efter seriösa modellagenturer där det inte fanns en rik fet gubbe som ville sätta på sina eventuella modeller innan de fick jobb. men om man inte gillar henne så kan det räknas som skadeglädje antar jag. fast på ett sätt tycker även jag att hon får ''skylla sig själv'' man kan inte sätta sig ner och gråta varje gång det inte går som man vill, även ifall hennes nedgångar har varit lite väl extrema för oss vanliga svenssons. annars så skriver hon väldigt friskt och vågat, det är det som är roligt, hon utelämnar inte mycket och verkar ta allt med en nypa salt. that's how life should be, tycker du inte?

skulle vi till kstad på tisdag föresten? eller när det nu va :D

2008-12-31 @ 17:50:20
Postat av: Ullis

Ja tisdag var det!

Men nej, det är icke friskt och vågat, icke!

Okey, så jävla stor rätt att uttala mig har jag faktiskt inte, för när det kommer till kritan har jag genomlidit halva "ego girl" på ljudbok. Men i min mening är hennes upplevelser relativt mediokra. Relativt i den benämningen att de inte ska jämföras med oss, men kanske Kate Moss.

Jag har mycket att säga, men för att bespara mig själv tiden att skriva uppmanar jag dig istället att läsa en RIKTIG bok. Om du vill bli underhålld rekommenderar jag Herman Lindqvist, fantastiskt krönikör! "i Caramba! säger dom aldrig" är min superb, GRYMT härlig! Underbar! Fantastisk! Makalös! Släng dig i en hård jävla tegelvägg Carolina Gynning.

2008-12-31 @ 21:00:48
URL: http://mjukvara.blogg.se/
Postat av: Ullis

Ja tisdag var det!

Men nej, det är icke friskt och vågat, icke!

Okey, så jävla stor rätt att uttala mig har jag faktiskt inte, för när det kommer till kritan har jag genomlidit halva "ego girl" på ljudbok. Men i min mening är hennes upplevelser relativt mediokra. Relativt i den benämningen att de inte ska jämföras med oss, men kanske Kate Moss.

Jag har mycket att säga, men för att bespara mig själv tiden att skriva uppmanar jag dig istället att läsa en RIKTIG bok. Om du vill bli underhålld rekommenderar jag Herman Lindqvist, fantastiskt krönikör! "i Caramba! säger dom aldrig" är min superb, GRYMT härlig! Underbar! Fantastisk! Makalös! Släng dig i en hård jävla tegelvägg Carolina Gynning.

2008-12-31 @ 21:01:02
URL: http://mjukvara.blogg.se/
Postat av: Ullis

Förlåt för dubelinläggen, internet betedde sig taskigt.

2008-12-31 @ 21:02:13
URL: http://mjukvara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0