all the things we didn't do, what happend with all those empty moments?

gokväll kära vänner!
någon mer än jag som firar detta ödesbestigna datum helt ensam? (nåja, med lite gott familjesällskap, men ändå)
min kväll kommer bestå av god mat, TP, vin och choklad.
lite nya intryck i form av film tänkte jag också trycka i mig. we own the night, 25th hour och fatherland blir det nog först och främst. Självklart spelar jag in mr. malmsjö på skansken vid tolvslaget, och kollar på det runt halv ett då man förhoppningsvis med alla lemmar kvar kommer in igen efter raketskjutningen.
Jag älskar Jan Malmsjö, hela sveriges egna lilla farfar. Därför ska också sägas att jag inte gillar årets omgång av stjärnorna på slottet. Ingen Stormare och ingen Malmsjö. Däremot världens lilla äckligaste men roligaste kryp, Jonas Gardell. Hur orkar någon leva med den människan?
Fast han skriver ju bra, så det mesta blir förlåtet en stund efter varje löjligt uttalande han gör.

GOTT NYTT ÅR ALLA



nocebo
partybagforsure
nocebo

Kommentarer
Postat av: Ullis

INTE ETT JÄVLA ONT ORD OM JONAS GARDELL.

Vi inåtvända och tillknäppta svenskar behöver en pajjas som säger allting rakt ut vare sig det handlar om mobboffer eller dammiga kärringfittor!

(Nu är jag lite vågad i munnen, men det kan bero på ett antal glas apelsinjuice med jin och faktumet att det är nyårsafton(och att jin kanske stavas med g?).

Men hey, vi kan göra ett avtal om du vill. Du får romantisera Gynning utan mina påtryck, på villkoret att det inte blir något skitsnack om Gardell?



Och jag besvara din fråga, vem kan leva med Jonas Gardell, nemen Mark Levengood såklart!



GOTT NYTT ÅR SANNE!

2008-12-31 @ 23:35:01
URL: http://mjukvara.blogg.se/
Postat av: nocebo

ullis: hahaha, men har du ens tittat på årets säsong då? kolla nu på lördag, divigare har jag då inte sett! jag tycker han är jätterolig och jättehärlig annars. han bryter på det tråkiga sverigemönstret och gör lite som han vill. men han är så himla fucking jobbig. som en bortskämd barnunge. nej, tacka vet jag kjerstin dellert. där har du en kvinna som verkligen bjuder på sig själv utan att vara pinsam eller dum i huvudet! (ja, vi räknar väl jonas som en kvinna?) (och ja, gin stavas med g haha) gott nytt år ullebulle!

2009-01-01 @ 13:48:47
Postat av: Ullis

Jodå årets säsong följer jag med spänning. Och visst, han är värdelös i sociala sammankomster när det gäller att hålla sig till det vanliga "umgänges-mönstret" - men man gillar det där lite överdrivna. Du gillar det, jag gillar det. Tills ordet lite faller bort och människan är helt och hållet överdriven, vi har nämligen inte blivit uppfostrade att tillåta ett så starkt avvikande beteende, uppfostrade av samhället. Nu låter jag som någon slags psykolog-punkare, men det är i alla fall min teori. Jonas Gardell är för mycket för oss, han får oss att känna oss obekväma på ett sätt så att vi inte ens vet om att det är obehag vi känner. Jag låter också som någon slags Gardell-dyrkare, detta är jag inte heller! Inte fullt ut i alla fall.

Vad försöker jag säga?

Jag tror att vi alla har en lite Jonas inom oss. Ibland släpper vi ut honom, någon minut, ett ögonblick, men sedan ångrar vi oss efteråt.

Men det som skiljer oss från honom är ångern som helt och håller inte verkar existera.

Dock, vad vet vi om vad han känner - ingenting.

Men det måste ju vara att helvete att gå runt och ångra sig efter varenda liten handling, så som vi skulle gjort i hans ställe, det skulle ta upp en så stor del av dagen att man inte skulle hinna begå handlingar att ångra. Därför, antar jag att han inte känner dessa obekväma känslor.

Nu har jag snurrat in mig i min egen svans.

Jag har glömt vad jag svarade på, men hoppas att jag får något slags argumentativt inlägg skriver.

Tack och hej leverpastej.

2009-01-02 @ 01:42:28
URL: http://mjukvara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0